Användarguide

Hur bläddrar jag i kanallistan eller schemalägger en inspelning? Svaren hittar du i vår användarguide!

Vanliga frågor

Få svar på de vanligaste frågorna kring användande, abonnemang, tjänster mm.

Filarkiv

Här hittar du vår kanalplan, allmänna avtalsvillkor, manualer mm.

Kontaktuppgifter

Här hittar du alla kontaktuppgifter du kan behöva!

Problem?

Felanmälan görs normalt alltid till den tjänsteleverantör du har avtal med. Innan du gör en felanmälan bör du gå igenom följande checklista.

  1. Har du startat om din tv-box?
  2. Har du startat om din mediabox (bostadsswitch)?
  3. Se driftinformationen om ditt problem är känt sedan tidigare.
  4. Besök vårt supportcenter och se om ditt problem finns beskrivet i vår kunskapsdatabas.

Gå till supportcenter

Hittade du inte svaren på dina frågor? Gå vidare till vårt supportcenter där du förutom en välfylld kunskapsdatabas har möjlighet att registrera ett ärende eller följa upp ett redan befintligt ärende.

Kanalpaket och abonnemang

Jag vill beställa ett kanalpaket, hur gör jag?

Det är enkelt att beställa ett kanalpaket från våra olika tjänsteleverantörer. Besök vår webbshop och gör beställningen här på vår hemsida eller kontakta den tjänsteleverantör du vill teckna kanalerna hos. Kontaktuppgifter hittar du längre ner på denna sida.

Hur betalar jag för mitt basabonnemang från Kalejdo?

Ni beställer Kalejdo Bas via vår webbshop och väljer sedan ett av de betalningsalternativ som erbjuds via Klarna. Om ni har några frågor kring detta går det bra att maila ekonomi@kalejdo.tv alternativt höra av er till vår support.

Hur lång uppsägningstid har jag?

Uppsägningstiden är en (1) månad för samtliga av Kalejdos tjänster för privatkunder, däremot kan bindningstiden variera. Kontakta oss för mer information. Uppsägnings- och bindningstid hos din tjänsteleverantör kan variera, kontakta din tjänsteleverantör för mer information.

Jag ska flytta, går det att ta med abonnemanget?

Det går bra under förutsättningar att vi levererar tv på din nya adress. Kolla om vi kan leverera till stadsnätet genom att trycka här. Kontakta oss om du är osäker.

Allmänt

Måste jag ha en tv-box?

Ja – du behöver ha en av oss godkänd digital-tv-box.

Hur kopplar jag in min tv-box?

Att koppla in boxen är enkelt,  ni ansluter tv-boxen med nätverkskabel direkt till bostadsswitchen från stadsnätet. Alternativt trådlöst med Arris VAP3402 som finns att köpa via vår webbshop. Besök vårt supportcenter för mer information om just din boxtyp. Om du har frågor, tveka inte att kontakta vår kundtjänst.

Kan jag få hjälp med installationen?

Flera utav våra återförsäljare och samarbetspartners kan hjälpa dig med installationen. Kontakta oss för mer information eller boka själv en hemfixare här: https://hemfixare.se/boka-fixare/

Ångerrätt, vad är det och hur ångrar jag min beställning?

Två veckors ångerrätt gäller. Kund står för returkostnad, för boxar som köpts via vår webbshop. Ifylld retursedel bifogas. Boxar köpta i butik returneras till återförsäljaren. Box + tillbehör måste vara i bra skick.

Uppsägning av abonnemang

För att säga upp en tjänst hos oss så kan du göra på två sätt. Antingen så loggar du in på Mitt Konto och säger upp din tjänst där under alternativet “Subscriptions” eller så kontaktar du oss via support@kalejdo.tv alt. ringer vår support på tel. 0771-19 17 00 för TV eller tel. 0770-17 18 99 för Smarta Hem-lösningar.

Filarkiv

Kontaktuppgifter

Kalejdo kundtjänstfunktion kan användas för dig som inte har valt tjänsteleverantör ännu. Felanmälan skall annars göras till din tjänsteleverantör.

Telefon: 0771 19 17 00
E-post: support@kalejdo.tv

Öppettider: vardagar 9-18, lunchstängt 12-13. Helgsupport via mail.

Det går alltid bra att lämna ett telefonmeddelande då telefonsupporten är stängd, så kontaktar vi er så snart vi kan.

Tjänsteleverantör

Kundtjänstwebb Telefonnummer E-post Öppettider
Klicka här 0771-52 20 00 fraga@viasat.se Måndag-fredag

09.00-22.00

Lördag-söndag

10.00-19.00

Klicka här 0300-152 40 info@ipsweden.se Måndag-fredag

09.00-17.00

Lördag-söndag

11.00-13.00

Klicka här 010-510 00 00 kundservice@bahnhof.net Måndag-fredag

08.00-19.00

Lördag-söndag

10.00-14.30

Klicka här 0340-21 99 99 info@mediateknik.net Måndag-fredag

09.00-20.30

Lördag-söndag

09.00-16.00

Klicka här 08-555 686 99 info.se@hoistgroup.com Måndag-fredag

08.30-17.00

Lördag-söndag

08.30-16.30

Klicka här 08-124 514 00  info@intertain.se Måndag-fredag

09.00-20.00

Lördag-söndag

10.00-16.00

Klicka här 036–299 29 10 support@junet.se Måndag-fredag

09.00-17.00

Lördag-söndag

09.00-15.00

Klicka här 0771-19 17 00 (knappval 4 + 6) support@mixbox.nu Måndag-fredag

09.00-18.00

Lördag-söndag

mailsupport